text Eseuri crestine

Apocalipsa capitol 12 (-2-)

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: W. Kelly

Balaurul a stat înaintea femeii care era să nască, pentru ca să-i sfâșie copilul, când îl va naște. Ea a născut un fiu, un copil de parte bărbătească, care va păstori toate neamurile cu un toiag de fier; și copilul ei a fost răpit la Dumnezeu și la scaunul Său de domnie.

Sunt aici mai multe puncte care cer o explicație. În primul rând, gândul care circulă în general că femeia reprezintă Biserica. O simplă remarcă este deajuns pentru a răsturna această falsă noțiune. Biserica nu e niciodată prezentată în Scriptură ca o mamă, cu mult mai puțin încă, ar putea ea fi mama lui Hristos care, în mod evident este fiul de parte bărbătească.

Sub imaginea unei femei, Biserica este logodnica lui Hristos în timp ce Israel poate să fie considerat în mod simbolic ca acela care a dat naștere lui Hristos; El, într-adevăr, a ieșit din iudei după trup -Romani 9.5. Că Hristos este fiul de parte bărbătească, dovedesc clar Scripturile: UN COPIL NI S-A NĂSCUT, UN FIU NI S-A DAT, exclamă Isaia capitol 9.6; și Psalmul 2 ne arată că Acela care nu este numai copilul lui Israel, ci care este de asemenea recunoscut și onorat de Dumnezeu ca Fiul, trebuie să cârmuiască neamurile cu un toiag de fier.

Femeia reprezintă deci pe Israel după gândul lui Dumnezeu; Israel ca trup, ca totalitate completă; și fiul de parte bărbătească e fără îndoială Domnul Isus. Aceasta odată stabilit putem înțelege semnificația și întinderea scenei în care suntem introduși.

Voi atrage atenția asupra altui lucru. Cu toate că mi se pare evident că Hristos este fiul de parte bărbătească născut din Israel, poate să fie, la prima vedere, pentru unele spirite, o anumită greutate de a înțelege cum nașterea lui Hristos e introdusă în acest capitol. Pentru a rezolva problema, să remarcăm cum am explicat deja că Duhul lui Dumnezeu nu continuă aici să prezinte cursul evenimentelor viitoare. El Se întoarce înapoi și nimic nu limitează până la ce epocă. Nu există în această parte a cărții nici o dată care să slujească la fixarea momentului în care are loc nașterea fiului de parte bărbătească.

Dar de ce, se va întreba iarăși, este aici vorba despre această naștere, deoarece era un fapt bine cunoscut și vestit de multă vreme, prin predicarea Evangheliei și învățătura creștinilor că Domnul nostru Se născuse, trăise și Se urcase la cer? Pentru ce să o prezinte într-un chip atât de extraordinar în profeție? Motivul este, mi se pare, că Dumnezeu voia, fără să menționeze în mod distinct, să reamintească, în mod mistic și într-un chip izbitor, nașterea lui Hristos, legând-o de înălțarea Sa la cer și la Scaunul Său de domnie. Aceasta se leagă de redeschiderea căilor lui Dumnezeu față de iudei și reprezentarea lor definitivă ca națiune.

Este deci clar că Dumnezeu nu prezintă aici subiectele în ordinea desfășurării lor în timp, ci după legătura lor cu Hristos, centrul lor.

Ioan va intra curând după aceea în descrierea scenelor finale: mai întâi, el ne arată sfatul lui Dumnezeu cu privire la Israel. Aceasta ne conduce să vedem împotrivirea înverșunată a Diavolului cu privire la acest sfat căci acesta este lucrul de care adversarul se teme cel mai mult.

Satan pune în împotrivirea sa față de Hristos toată dârzenia posibilă, toată ura și orgoliul care se pot închipui. El recunoaște în Hristos pe Acela care l-a zdrobit și care este eliberatorul omului și al creației; de aici vrăjmășia neschimbată care există între el și Fiul lui Dumnezeu.

Ceva mai mult, Satan se ridică împotriva legăturii lui Hristos cu sărmanul popor al lui Israel sortit disprețului. Totuși, înainte ca Dumnezeu să ia în mod deschis în mână cauza lui Israel, găsim acest fapt remarcabil, că Hristos este răpit la Dumnezeu și la scaunul Lui de domnie. Nici o menționare nu e făcută despre viața Sa nici chiar despre moartea Sa și despre învierea Sa. S-ar părea, după acest pasaj că Domnul S-a urcat la cer îndată după nașterea Sa. Totul e aici înfățișat dintr-un punct de vedere în întregime mistic.

Nu e nici un fel de istorie, nici anticipată nici în fapt. Dacă ar fi fost un sumar istoric, am fi văzut indicate aici marile evenimente ale vieții Domnului pe care noi le-am menționat și pe care se bazează toată nădejdea pentru univers. Totul e trecut sub tăcere și, după părerea mea, pentru a ne învăța, cum o face și profeția Vechiului Testament cum Domnul și poporul Său sunt învăluiți, pentru a spune astfel, în același simbol. Tot așa, dar într-un fel mai intim încă, ceea ce e spus despre Hristos se aplică creștinului.

Potrivit acestui principiu, eu consider răpirea copilului de parte bărbătească la Dumnezeu și la Scaunul Lui de Domnie ca și cum ar cuprinde în sine RĂPIREA BISERICII. Motivul pentru care faptul acesta e introdus aici, depinde de acest adevăr că Hristos și Biserica SUNT UNA ȘI AU UN DESTIN COMUN.

Deoarece El S-a urcat la cer, Biserica, de asemeni, trebuie să fie răpită acolo!

Cele mai recente resurse creștine scrise

Călătoria - Seria Moștenirea Râului Străvechi - vol. 3 - roman creștin
Există povești care nu doar se citesc, ci se trăiesc. Cărți care nu se închid odată cu ultima pagină, pentru că ele continuă în inimă. Un astfel de roman este „Călătoria – Seria Moștenirea Râului Stră... Citeste mai mult >>
„Ce îți promit”, roman istoric creștin plin de speranță și har
Uneori, cele mai frumoase povești nu sunt doar despre iubire, ci despre credința care rezistă în mijlocul furtunii. Despre promisiuni care trec peste generații, și despre inimile care se agață de năde... Citeste mai mult >>
„Ce am lăsat pentru tine”, roman istoric creștin care atinge sufletul
Există cărți care nu se citesc doar cu ochii, ci mai ales cu inima. Unele povești se strecoară adânc în suflet și lasă o amprentă care nu se șterge ușor. Așa este și romanul „Ce am lăsat pentru tine”,... Citeste mai mult >>
Jurnal creștin, o călătorie a inimii alături de Dumnezeu
 Trăim într-o lume grăbită, în care liniștea pare tot mai greu de găsit. Totuși, există momente în care inima noastră tânjește după un loc sigur, un colț unde putem să ne așternem gândurile, rugă... Citeste mai mult >>
Biblia pentru copii din 1992, o carte care a crescut generații de credincioși
Există cărți care nu îmbătrânesc niciodată. Păstrate cu grijă pe rafturi, răsfoite cu emoție și dăruite din generație în generație, ele continuă să lumineze sufletele celor care le ating. Așa este și... Citeste mai mult >>
Biblia albastră pentru copii – prima carte de credință
 Există daruri care nu se măsoară în lucruri, ci în lumină. Pentru un copil, Biblia albastră pentru copii nu este doar o carte frumos ilustrată, este o poartă spre iubirea lui Dumnezeu, o chemare... Citeste mai mult >>
Jamie Ogle și cărțile creștine care îți ating inima imediat
Jamie Ogle este unul dintre autorii creștini traduși recent la editura Maranatha, iar cărțile sale reușesc să creeze o punte sinceră între emoție, credință și vindecare. Dacă îți dorești o lectură car... Citeste mai mult >>
Denise Hunter – povești creștine despre iubire și speranță
Într-o lume în care literatura romantică adesea alunecă spre superficial, Denise Hunter reușește să păstreze viu un gen profund și autentic: romanul creștin. Prin povești încărcate de emoție, speranță... Citeste mai mult >>
Cărți creștine care inspiră și transformă vieți
Trăim într-o lume în care ritmul este tot mai alert, iar provocările vieții de zi cu zi pot duce la epuizare, îndoială sau chiar pierderea direcției spirituale. În acest context, cărțile creștine... Citeste mai mult >>
Romane crestine care ating inima
Într-o lume tot mai grăbită, sufletul omului caută sens, pace și speranță. Romanele crestine sunt acele povești care ne amintesc că dragostea, iertarea și credința rămân cele mai puternice forțe ale v... Citeste mai mult >>