text Cugetari crestine

Despre Biserica

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: Marin Mihalache
• Sta scris ca Iisus s-a nascut in pestera, n-a gasit loc pe pamant sa-si odihneasca trupul in afara de cruce, iar Biserica Sa a rasarit ca lastarul cel verde primavara dintr-o samanta vie ascunsa in adancul tainic al catacombelor. A inflorit dupa aceea ca sangele curat scurs pe zapada al nevinovatilor sai apostoli, sfinti si martiri. Iar in toamna parusiei care va sa vina Domnul va culege rizomii pereni preaplini de har si lumina pe care i-a sadit cu dreapta Sa in intunericul pamantului.

• La cincizeci de zile de la Inviere, cand in foisorul unde stateau Sfintii Apostoli in chip de limbi de foc s-a pogorat Sfantul Duh lua fiinta de fapt prima biserica de sorginte crestina, trupul viu al lui Iisus, arvuna si marturie a nadejdii ca desi ca oameni santem constienti ca santem muritori, nu ne putem imagina si nici nu putem accepta logic ideea ca am dispare pentru totdeauna in negura uitarii, fiindca Dumnezeu prin acelasi Duh Sfant prin care L-a inviat pe Iisus ne va trezi si pe noi la o viata bineplacuta Domnului pe pamant si ne va destepta din somnul cel de veci la marea inviere de la sfarsitul veacului.

• Daca miracolul invierii s-ar fi terminat pe cruce, sau numai intru-un singur loc, atunci biserica ar fi intradevar o adunare omenesca menita sa pastreze vie memoria acelui cutremurator si extraordinar eveniment, a jertfei de pe cruce. Dar viata si menirea bisericii incep exact prin ceea ce se intampla dupa crucificare, adica prin invierea din morti, inaltarea Domnului si pogorarea Sfantului Duh. Prin aceasta biserica a capatat dimensiuni spirituale, transcedentale si escatologice, n-a ramas doar o infrastructura alternativa pozitiva, o organizatie sociala, oricat de etica, altruista si filantropica si vrednica de lauda ar fi acea organizatie lumeasca.

• Biserica incearca sa tina vie legatura intre om si Creatorul sau, intre adancurile divine ale propriei noastre existente si constiinte creatoare si Duh. Omul religios si mai ales cel credincios au in plus fata de omul secular, ateu sau agnostic un simt si o sensibitate aparte, au darul profetic al viziunii si intuitiei, antene si tentacole capabile sa detecteze realitati subtile, inefabile, divine. Biserica il ajuta pe om sa restabiliasca pe cat posibilul contactul pierdut cu o lume din care se simte ca face parte, o lume care este inaccesibila celui care are doar ochi care nu vad mai departe decat ceea este evident, vizibil.

• Biserica nu este spiritul de comunitate ci Duhul lui Dumnezeu facut vizibil si prezent in comunitate. Biserica nu este numai adunarea pacatosilor care se pocaiesc, ci si separarea acestora si a celor care cred de lume in numele iubirii si adevarului dumnezeisc, caruia ii poarta marturie.

• Biserica are o misiune divina de implinit, nu numai o evanghelie de propavaduit. Implinirea misiunii este masurata dupa ceea ce am reusit noi cu ajutorul harului sa facem pentru cei mai mici si neajutorati dintre noi.

• In jertfa eucharistica Trupul lui Hristos este trup transfigurat prin lumina si minunea invierii. De aceea dupa sfintirea tainelor pe sfantul altar nu substanta se schimba ci conditia acestei substante, din simpla materie, in materie transfigurata, induhovnicita. Astfel si cei ce se impartasesc, desi ei raman tot oameni cum au fost si mai inainte, ceea ce se schimba prin impartasanie cu sfintele daruri este conditia lor spirituala.

• Forma instituitei si a organizarii ecleziastice fusese poate imprumutata de la imparatia lui Cezar. Dar duhul era al cerului Si forma se induhovnicea. Acum cand se adopta nu numai forma ci si spiritul lumii acesteia si Biserica si lumea par orfane. In unele locuri se spune ca lumea s-ar spiritualiza pe cand Biserica ar deveni tot mai lumeasca.

• Biserica nu reprezinta catolicitatea "naturala", totalitatea "comunitatii" omenesti, ci dimensiunea spirituala catolica (termenul inteles in sens de universalitate verticala si orizontala precum crucea, nu dupa numele bisericii catolice). Dupa cum nu ar fi firesc sa existe nici ecklesiologie fara de eshatologie, adica o Biserica unde nimic din ce este lumesc nu lipseste si aproape nimic din ce este ceresc sa nu mai existe. Si totusi ascunse sant si tainele si planurile Domnului. Poate ca El tot isi mai aduna amforele de lut in care va turna candva si harul de lumina sfanta al cerului.

• Conceptele de pseudo-religie, de pseudo-credinta, de pseudo-biserica devin din ce in ce mai mult realitate. Si pentru ca sunt o realitate ca oricare alta este greu sa vezi si sa intelegi faptul ca dupa masca joviala si surazatoare a imposturii se ascunde fiara si monstrul care tind sa devore tot ceea ce este viu si adevarat. Apoi si masca este data la o parte fiindca intruparea rặului este o ipostaza reala, vizibila si de necontestat. Samanta rặului va iesi la suprafata, la lumina zilei adica, iar cei care o vor cultiva vor fi multi din cei crescuti la umbra aparentelor, a falselor intentii ale acestor pseudo-religii, pseudo-credinte si pseudo-biserici de astazi ...Un fel de pasari docile care clocesc fara sa stie oua de vipera.

Copyright © 2016 Marin Mihalache


Cele mai recente resurse creștine scrise

Călătoria - Seria Moștenirea Râului Străvechi - vol. 3 - roman creștin
Există povești care nu doar se citesc, ci se trăiesc. Cărți care nu se închid odată cu ultima pagină, pentru că ele continuă în inimă. Un astfel de roman este „Călătoria – Seria Moștenirea Râului Stră... Citeste mai mult >>
„Ce îți promit”, roman istoric creștin plin de speranță și har
Uneori, cele mai frumoase povești nu sunt doar despre iubire, ci despre credința care rezistă în mijlocul furtunii. Despre promisiuni care trec peste generații, și despre inimile care se agață de năde... Citeste mai mult >>
„Ce am lăsat pentru tine”, roman istoric creștin care atinge sufletul
Există cărți care nu se citesc doar cu ochii, ci mai ales cu inima. Unele povești se strecoară adânc în suflet și lasă o amprentă care nu se șterge ușor. Așa este și romanul „Ce am lăsat pentru tine”,... Citeste mai mult >>
Jurnal creștin, o călătorie a inimii alături de Dumnezeu
 Trăim într-o lume grăbită, în care liniștea pare tot mai greu de găsit. Totuși, există momente în care inima noastră tânjește după un loc sigur, un colț unde putem să ne așternem gândurile, rugă... Citeste mai mult >>
Biblia pentru copii din 1992, o carte care a crescut generații de credincioși
Există cărți care nu îmbătrânesc niciodată. Păstrate cu grijă pe rafturi, răsfoite cu emoție și dăruite din generație în generație, ele continuă să lumineze sufletele celor care le ating. Așa este și... Citeste mai mult >>
Biblia albastră pentru copii – prima carte de credință
 Există daruri care nu se măsoară în lucruri, ci în lumină. Pentru un copil, Biblia albastră pentru copii nu este doar o carte frumos ilustrată, este o poartă spre iubirea lui Dumnezeu, o chemare... Citeste mai mult >>
Jamie Ogle și cărțile creștine care îți ating inima imediat
Jamie Ogle este unul dintre autorii creștini traduși recent la editura Maranatha, iar cărțile sale reușesc să creeze o punte sinceră între emoție, credință și vindecare. Dacă îți dorești o lectură car... Citeste mai mult >>
Denise Hunter – povești creștine despre iubire și speranță
Într-o lume în care literatura romantică adesea alunecă spre superficial, Denise Hunter reușește să păstreze viu un gen profund și autentic: romanul creștin. Prin povești încărcate de emoție, speranță... Citeste mai mult >>
Cărți creștine care inspiră și transformă vieți
Trăim într-o lume în care ritmul este tot mai alert, iar provocările vieții de zi cu zi pot duce la epuizare, îndoială sau chiar pierderea direcției spirituale. În acest context, cărțile creștine... Citeste mai mult >>
Romane crestine care ating inima
Într-o lume tot mai grăbită, sufletul omului caută sens, pace și speranță. Romanele crestine sunt acele povești care ne amintesc că dragostea, iertarea și credința rămân cele mai puternice forțe ale v... Citeste mai mult >>