text Studiu biblic

Vorbirea în alte limbi. (?)

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: Adrian Timișag

Unul dintre cele mai controversate subiecte pe linie spirituală, a fost, este și probabil va fi cel privitor la „vorbirea în alte limbi”.

Tema de față nu încearcă să „limpezească” lucrurile, deoarece „moștenirea confesională” pentru unii este mai presus decât învățătura Scripturii. Vorbirea în alte limbi este biblică, dar nu este o practică la îndemâna oricui, ea manifestându-se în anumite contexte de împrejurări având un scop bine determinat. În sensul de a înțelege mai bine „scopul” pentru care s-a vorbit în alte limbi, vă recomand să citiți o altă resursă pe care am intitulat-o: „Vorbirea în alte limbi un semn... dar pentru cine?”

Nici chiar în ce privește interpretarea nu este un subiect la îndemâna oricui, așa că Pavel a fost nevoit să scrie corintenilor un capitol cu „explicații” format din 40 de versete. Nu întâmplător, exact în mijloc, el introduce un verset de maximă importanță care aparent nu are nici o legătură cu conținutul textului:

„Fraților nu fiți copii la minte” (1Cor. 14/20b)

Nicăieri nu este folosită mai multă „copilărie” decât la manifestarea „vorbirii în alte limbi”.

Unii, și nu sunt puțini, consideră că vorbirea în alte limbi este obligatorie și universală pentru toți deoarece este dovada primirii Duhului Sfânt. Am încercat să descopăr de unde este luată această învățătură dar nu i-am găsit corespondent în Cuvântul Lui Dumnezeu.

Aceeași învățătură circula și pe vremea lui Pavel, deoarece pentru corinteni vorbirea în alte limbi era prioritatea „0”. Așa că apostolul a fost nevoit să-i întrebe surprins de acest mod de gândire:

„Toți vorbesc în alte limbi”? (1 Cor. 12/30) Cu siguranță că nu...

Dacă toți vorbesc, sau ar trebui să vorbească, își mai avea sens întrebarea lui Pavel?

Dar cine sunt vorbitorii?

Numai cei ce au acest dar, deoarece ea este un dar al Duhului Sfânt ca și celelalte daruri.

Dar ce este „vorbirea în alte limbi”?

Este vorbirea cursivă într-o limbă, alta decât cea maternă sub insuflarea Duhului Sfânt. AA

Ce nu este vorbire în alte limbi?

2,3, 10 cuvinte moștenite și repetate la nesfârșit nu poate fi numită „vorbire în alte limbi”

Logică: Dacă o persoană știe câteva cuvinte în franceză, câteva în engleză și câteva în spaniolă, poate spune că vorbește mai multe limbi?

Cerințele Scripturii constau în faptul ca darul vorbirii în alte limbi să fie însoțit de darul tălmăcirii. Cunoașteți pe cineva care să fi cerut acest dar? Și dacă ar cere și primi ce ar putea tălmăci acest dar dacă vorbirea se limitează doar la câteva cuvinte?

Așadar, nu există vorbire în alte limbi mai puțină atunci când primești Duhul Sfânt și vorbire mai multă pentru cei care au acest dar. Ci există doar darul vorbirii în alte limbi.

Deși nu am avut ocazia să aud cum se manifestă „darul vorbirii în alte limbi”, nu înțeleg de ce este legat în mod obligatoriu de primirea darului Sfântului Duh.

Este bine să reținem că Duhul Sfânt a existat și până la „Cincizecimi” chiar dacă până atunci nu s-a vorbit în alte limbi, iar apariția limbilor s-a făcut exact în momentul în care neamurile au intrat în procesul de mântuire... (Fapte 2) deși proorocul Ioel nu amintește nimic despre ele în profeția sa.

Probabil s-a luat ca „reper” modul de pogorâre a Duhului Sfânt de la „Cincizecimi” deoarece atunci s-a vorbit în alte limbi. Foarte adevărat...

Dar aceasta presupune, că acolo unde este darul vorbirii în limbi, ar trebui să fie mai întâi plinătatea Duhului Sfânt. Deci întîâi plinătatea și apoi limbile.

Deoarece citim în Fapte 2/4: „Și toți s-au umplut de Duhul Sfânt și au început să vorbească în alte limbi după cum le da Duhul să vorbească.”

Acceptăm ideea că nu mai sunt oameni plini de Duhul Sfânt dar „vorbitori sunt toți. Cum se explică această nesincronizare?

Concluzie: Darul vorbirii în alte limbi este rezultatul umplerii cu Duhul Sfânt și numai dacă le dă Duhul să vorbească. (Conf. Fapte 2/4,1Cor. 12/11)

Deci vorbirea în alte limbi este un dar al Duhului Sfânt, El fiind penultimul pe listă și este urmat de darul tălmăcirii. (1Cor. 12/10b)

Foarte important: Ori de câte ori Pavel amintește de acest „dar”, el îl scrie urmat de darul tălmăcirii și niciodată singur. (Conf. 1Cor. 12/10b, 30b; 14/26,27)

Folosirea acestui dar în public fără tălmăcire, apostolul o numește „vorbire în vânt”. Așa că el recomandă corintenilor să umble după darurile duhovnicești și e de dorit să le aibă din belșug spre zidirea sufletească a Bisericii, dar insistă: „De aceea, oricine vorbește în altă limbă să se roage să aibă și darul să o tălmăcească”. (1Cor. 14/13)

Darul vorbirii în alte limbi este ziditor pentru alții doar dacă limbile sunt tălmăcite.

Imaginați-vă că în Biserica dumneavoastră ar veni un predicator spaniol. Timp de un ceas ar predica Evanghelia fără translator (tălmăcire) doar în spaniolă. La sfârșitul slujbei vei fi gata să spui că te-ai zidit sufletește? Sau a fost o oră de pierdere de timp, iar din „potopul de vorbe” nu te-ai ales decât cu o chinuitoare plictiseală?

Ca oricare slujitor dornic de a instaura „disciplina” în Biserică în ceea ce privește manifestarea darurilor, cu siguranță că Pavel a fost condamnat că el nu are acest dar și ca atare îi îngrădește și pe alții. Numai că apostolul se justifică: Eu vorbesc în alte limbi mai mult ca voi toți (la un loc) - deci așa se manifestă acest dar: cursivitate, coerență și vorbire nelimitată.

Numai că lucrurile nu se opresc aici. Pavel vrea rânduială și explică: „Dar în Biserică” repet: „Dar în Biserică” - înseamnă că nu vorbea în Biserică ci în odăiță - în loc de 10.000 de cuvinte netălmăcite - 5 cuvinte cu înțeles.

Deci dacă rostesc în rugăciune: „Ai milă de mine, păcătosul.” (Luca 18/13b) - este o rugăciune foarte importantă.

Iar dacă predici: „Pocăiți-vă și credeți în Evanghelie.” - este suficient.

Este bine de reținut că Duhul Sfânt știe cel mai bine ce dar mi se potrivește și ca atare, El dă după cum voiește El și nu cum voiesc eu sau pe care voiesc eu. De ce vrei numai decât să vorbești în alte limbi, când s-ar putea să ai nevoie de exemplu de darul înțelepciunii - primul pe listă, mai ales că Pavel recomandă să umblăm după darurile cele mai bune (adică după cele din capătul de sus a listei din 1Cor. 12/7-11)

Fecioarele înțelepte au intrat în odaia de nuntă nu pentru că au vorbit în alte limbi, ci pentru că au avut darul înțelepciunii care le-a fost de mare folos.

Dar dacă ții numaidecât să-ți dea Duhul Sfânt darul vorbirii în alte limbi, roagă-te și așteaptă...

N-o lua înainte și ferește-te cât poți de mult de imitații...


Fiți binecuvântați!

Cele mai recente resurse creștine scrise

"Victoria morţii?" Christian Briem
Categorie: Inviere .. apostolul adaugă ȋncă un alt „cuvânt“ ca dovadă a triumfului asupra morţii:„Unde îţi este boldul, moarte? Unde îţi este victoria, moarte?“ (1. Corinteni 15:55 ) La fel...
Citeste mai mult >>
"Ura faţă de un frate" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Cum se pot înţelege versetele: „Cine zice că este în lumină şi îl urăşte pe fratele său, este până acum în întuneric. ... Dar cine îl urăşte pe frate...
Citeste mai mult >>
"Testamentul Domnului" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Cuvintele Domnului din Luca 22:19 : „faceţi aceasta în amintirea Mea” sunt o poruncă sau o dorinţă a Domnului? Dacă ar fi vorba de un ordin, aceasta nu ar deschi...
Citeste mai mult >>
"Suirea în cer" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Cum se poate împăca răpirea lui Enoh şi Ilie cu Ioan 3:13 , unde Domnul Isus spune: „Şi nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel care a coborât din cer,...
Citeste mai mult >>
"Şters din cartea vieţii"
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Se vorbeşte în Apocalipsa 17:8 de cei ale căror nume nu figurează în cartea vieţii. Dimpotrivă, Domnul Isus îi asigură pe ucenicii Săi că numele lor...
Citeste mai mult >>
"Sentimentele Tatălui faţă de suferinţele Fiului" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Altădată se auzea adesea exprimat gândul, îndeosebi cu ocazia rugăciunii de la cină, că Dumnezeu Tatăl a suferit cu Fiul Său la cruce, că a intrat profund în sim...
Citeste mai mult >>
"Sarea pământului" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice Deja în predica de pe munte, Domnul introduce o serie de mici parabole în învăţăturile Sale. Imediat după fericirile din Matei 5 , găsim prima parabolă dublă din Nou...
Citeste mai mult >>
"S-a prăbuşit Domnul sub greutatea crucii?" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Iudeii l-au obligat pe Simon din Cirena să ducă crucea lui Isus (Matei 27:32 ; Marcu 15:21 ). În Luca se spune că „au pus crucea asupra lui, ca s-o ducă în urma...
Citeste mai mult >>
"Rugăciunea către Duhul Sfânt" Christian Briem
Categorie: Rugaciune Întrebare:Se repetă mereu că nu este după Scriptură să ne rugăm Duhului Sfânt. De ce nu, de fapt? Duhul Sfânt nu este Dumnezeu la fel ca şi Tatăl şi Fiul?Răspuns:Duhul Sfânt...
Citeste mai mult >>
"Rău moral şi rău doctrinar"
Categorie: Pacatul Întrebare:Se spune deseori că învăţătura greşită este ceva mai grav decât răul moral. Este exact, şi dacă da, de ce?Răspuns:Chiar dacă în ochii lui Dumnezeu păcatul este întotd...
Citeste mai mult >>