text Studiu biblic

Hulesc împotriva Duhului Sfânt persoanele care nu recunosc vorbirea în limbi?

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: Vasile Filat

Întrebare:

Putem considera hulă împotriva Duhului Sfânt când un credincios dintr-o confesiune anumită nu recunoaște practica vorbirii în limbi în altă confesiune drept manifestare a Duhului Sfânt și consideră că aceasta este o manifestare a Satanei? Nu este asemănător cu hula împotriva Duhului Sfânt pe care au făcut-o fariseii când au văzut lucrările Domnului Isus? Și invers, poate fi considerată hulă împotriva Duhului Sfânt când omul crede că sunt manifestări ale Duhului Sfânt anumite practici care, evident, sunt de la diavolul? Când se întâmplă astfel de lucruri, mai poate omul să primească iertare, dacă recunoaște că nu a avut dreptate într-un caz sau în altul din cele descrise? Mulțumesc.

Ca să dau un răspuns la această întrebare, trebuie mai întâi să definim…

Ce este hula împotriva Duhului Sfânt?

Am scris la subiectul acesta în articolul „Ce este păcatul care duce la moarte? (1 Ioan 5:16-17)” și acum doar vreau să accentuez încă o dată că Domnul Isus a vorbit despre hula împotriva Duhului Sfânt într-o situație concretă, cărturarilor, atunci când ei au văzut cum El scotea dracii și au spus că o făcea cu duhul lui Beelzebul, adică cu puterea lui Satan. Domnul Isus a definit drept hulă împotriva Duhului Sfânt atunci când cineva zice despre o manifestare a puterii și lucrării Duhului Sfânt că vine de la Satana. A mai spus Mântuitorul că oricine va huli împotriva Duhului Sfînt, nu va căpăta iertare în veac, ci este vinovat de un păcat veșnic (Marcu 3:29).

Vorbirea în limbi este un semn pentru cei necredincioși

Când S-a pogorât Duhul Sfânt în Ierusalim și pentru prima dată ucenicii au vorbit în alte limbi, toți cei care erau veniți la sărbătoarea Cincizecimii din diferite țări au recunoscut că aceasta este lucrarea lui Dumnezeu.

Când s-a auzit sunetul acela, mulţimea s-a adunat şi a rămas încremenită; pentru că fiecare îi auzea vorbind în limba lui. Toţi se mirau, se minunau şi ziceau unii către alţii: „Toţi aceştia care vorbesc nu sunt galileeni? Cum, dar, îi auzim vorbind fiecăruia din noi în limba noastră, în care ne-am născut? Parţi, mezi, elamiţi, locuitori din Mesopotamia, Iudeea, Capadocia, Pont, Asia, Frigia, Pamfilia, Egipt, părţile Libiei dinspre Cirena, oaspeţi din Roma, iudei sau prozeliţi, cretani şi arabi, îi auzim vorbind în limbile noastre lucrurile minunate ale lui Dumnezeu!” Toţi erau uimiţi, nu ştiau ce să creadă şi ziceau unii către alţii: „Ce vrea să zică aceasta?” (Fapte 2:6-12)

Este adevărat că au fost și câțiva care au crezut despre ucenici că erau în stare de ebrietate. Cine știe, poate nu au avut posibilitate să audă bine ce se vorbea? Sau poate ei or fi fost beți și au crezut și despre apostoli așa. Fapt este că apostolul Petru a venit cu explicația necesară și le-a vorbit și celor care credeau că ucenicii sunt în stare de ebrietate. Ei au ascultat mesajul predicat de apostol și apoi tot ei au întrebat ce să facă și au primit invitația să se pocăiască și să se boteze. Cu toate că Biblia nu specifică aceasta, opinia mea este că printre marea mulțime a celor ce s-au pocăit și botezat în acea zi trebuie să fi fost și dintre cei care au crezut că ucenicii erau beți. Ei nu au fost acuzați că ar fi hulit împotriva Duhului Sfânt, ci au primit și ei harul să fie mântuiți.

N-ar zice ei că sunteți nebuni? (1 Corinteni 14:23)

Când a scris despre exersarea darului vorbirii în limbi în Epistola I către Corinteni 14, apostolul Pavel încă o dată a accentuat că acesta este un semn pentru necredincioși, exact așa cum a fost în Ierusalim prima dată. Iar dacă necredincioșii vor intra într-un loc unde s-a adunat toată biserica și vorbesc în alte limbi, este normal să ne așteptăm de la ei să zică: „Sunteți nebuni!”. (1 Corinteni 14:23) Dacă așa era de așteptat să creadă oamenii despre o astfel de vorbire în limbi care nu aduce zidire celor din biserică și nu este semn pentru cei necredincioși, cu atât mai mult trebuie să ne așteptăm la astfel de concluzii de la oameni când cineva cade pe jos și se frământă în convulsii, zicând că „este plin de Duhul Sfânt”. Unde s-a pomenit așa ceva la primii creștini? Sau unde vorbește Scriptura despre așa ceva? Sau când cineva cade în timpul rugăciunii și începe să grohăie ca porcul, sau să ragă ca vaca, sau să râdă fără nici un motiv și să nu poată controla acest râs, putem spune că este o manifestare a Duhului Sfânt? A fost așa la primii creștini? Va mai fi de mirare dacă cineva din martori va concluziona că oamenii ce practică astfel de lucruri și-au ieșit din minți și au înnebunit? Ce concluzii ar trebui să-ți faci după ce privești acest video?

Apostolul Ioan ne-a avertizat să nu dăm crezare oricărui duh, ci să cercetăm duhurile, dacă sunt de la Dumnezeu, căci în lume au ieșit mulți prooroci mincinoși. (1 Ioan 4:1)

Ce crede cititorul la întrebarea adresată? Vă invit să vă expuneți la comentarii.

Cele mai recente resurse creștine scrise

Călătoria - Seria Moștenirea Râului Străvechi - vol. 3 - roman creștin
Există povești care nu doar se citesc, ci se trăiesc. Cărți care nu se închid odată cu ultima pagină, pentru că ele continuă în inimă. Un astfel de roman este „Călătoria – Seria Moștenirea Râului Stră... Citeste mai mult >>
„Ce îți promit”, roman istoric creștin plin de speranță și har
Uneori, cele mai frumoase povești nu sunt doar despre iubire, ci despre credința care rezistă în mijlocul furtunii. Despre promisiuni care trec peste generații, și despre inimile care se agață de năde... Citeste mai mult >>
„Ce am lăsat pentru tine”, roman istoric creștin care atinge sufletul
Există cărți care nu se citesc doar cu ochii, ci mai ales cu inima. Unele povești se strecoară adânc în suflet și lasă o amprentă care nu se șterge ușor. Așa este și romanul „Ce am lăsat pentru tine”,... Citeste mai mult >>
Jurnal creștin, o călătorie a inimii alături de Dumnezeu
 Trăim într-o lume grăbită, în care liniștea pare tot mai greu de găsit. Totuși, există momente în care inima noastră tânjește după un loc sigur, un colț unde putem să ne așternem gândurile, rugă... Citeste mai mult >>
Biblia pentru copii din 1992, o carte care a crescut generații de credincioși
Există cărți care nu îmbătrânesc niciodată. Păstrate cu grijă pe rafturi, răsfoite cu emoție și dăruite din generație în generație, ele continuă să lumineze sufletele celor care le ating. Așa este și... Citeste mai mult >>
Biblia albastră pentru copii – prima carte de credință
 Există daruri care nu se măsoară în lucruri, ci în lumină. Pentru un copil, Biblia albastră pentru copii nu este doar o carte frumos ilustrată, este o poartă spre iubirea lui Dumnezeu, o chemare... Citeste mai mult >>
Jamie Ogle și cărțile creștine care îți ating inima imediat
Jamie Ogle este unul dintre autorii creștini traduși recent la editura Maranatha, iar cărțile sale reușesc să creeze o punte sinceră între emoție, credință și vindecare. Dacă îți dorești o lectură car... Citeste mai mult >>
Denise Hunter – povești creștine despre iubire și speranță
Într-o lume în care literatura romantică adesea alunecă spre superficial, Denise Hunter reușește să păstreze viu un gen profund și autentic: romanul creștin. Prin povești încărcate de emoție, speranță... Citeste mai mult >>
Cărți creștine care inspiră și transformă vieți
Trăim într-o lume în care ritmul este tot mai alert, iar provocările vieții de zi cu zi pot duce la epuizare, îndoială sau chiar pierderea direcției spirituale. În acest context, cărțile creștine... Citeste mai mult >>
Romane crestine care ating inima
Într-o lume tot mai grăbită, sufletul omului caută sens, pace și speranță. Romanele crestine sunt acele povești care ne amintesc că dragostea, iertarea și credința rămân cele mai puternice forțe ale v... Citeste mai mult >>