text Studiu biblic

Studiu despre dans

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: Anonim

 

        Introducere:

 

       1.Cand cineva devine un crestin, totul ia o noua perspectiva:

   "Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi. " 2 Corinteni 5:17

 

       2. Aceasta se aplica de asemenea si in anumite activitati sociale:

        a. Pe care inainte poate le-am considerat inocente

        b. Dar acum intelegem ca nu sunt potrivite pentru un crestin. 1 petru 4:2-3

 

      3. O asemenea activitate o constituie dansul...

       a. In special in formele moderne si populare de astazi

       b. Care implica cupluri necastorite. 

 

      4. Ce este gresit in legatura cu dansul? In aceasta lectie, doresc sa...

      a. Explic de ce dansul nu este potrivit pentru cei care se numesc crestini

      b. Si sa ma adresez celor care cauta sa aprobe dansul.

 

 (Studiul nostru incepe cu un cuvant care nu este comun multora...)

 

  1. Pacatul lascivitatii

 

  A. Lascivitatea:

 

  1. O lucrare a firii pamantesti Gal 5:19

     a. Tradusa "nelegiuire" in NKJV

     b. Tradusa "senzualitate" in NAS

     c. Tradusa "destrabalare" in NIV

     d. Tradusa "desfranare" in RAV

 

    2. Ceea ce spurca pe om. Marcu 7:21-23

 

    B. Lascivitatea definita..

        

  1. Cuvantul grec este aselgia, definit de Thayer ca "pofta neinfranata...maniere si fapte stricate (inclusiv) cuvinte murdare, miscari ale corpului indecente, o manipulare desfranata a femeilor si barbatilor"

  2. Cuvantul englez lascivious este definit "dorinte sexuale excitante" 

  3. Orice care aprinde pofta trupeasca (cuvinte, miscari ale corpului) este considerat pacatos.

     a. Bineinteles, aceasta se aplica in aprinderea poftelor si a placerilor senzuale in afara casatoriei.

     b. Biblia identifica exprimarea sexuala, dar decat la cei care sunt casatoriti. Evrei 13:4

     c. Pofta trupeasca intre cei nesacatoriti este pacatoasa, condamnata de Isus in Matei 5: 28

           1) Este gresit sa poftesti dupa o alta persoana

            2) Este gresit sa starnesti pofta unei alte persoane

   

  [Avand definit pacatul lascivitatii, cineva poate intreba: "Dansul care este popular starneste pofta trupeasca si se califica ca lascivitate?" Raspunsul meu ar fi da...]

 

   2. Pacatul dansului

 

  A. Necrestinii recunosc ca dansul ca ceva senzual...

    1. Dansurile  adolescente populare din mijlocul secolului 20 nu au avut anumiti pasi; dansatorii raspundeau la ritmul muzicii. 

"Satisfactia tinerilor "invartindu-se" si "scuturandu-se" in dansuri, stimulata si de lumini  este diferita fata de satisfactia pe care batranii o aveau valsand pe "Blue Danube"-dar nu este numai o diferenta de timp si varsta. In cele din urma, amandoua grupele de varsta se bucura de placerea de a dansa in felul lor...Rezultatul final este fara indoiala acelasi- al plăcerii fizice în activitatea de dans şi de conştientizare sexuala a partenerului, fie îmbrăţişat deplin sau observat pe jumatate constient." Enciclopedia Britanica, "Arta dansului", vol.5 , p. 455-456 (editia 1979)

    2.Dansul public a fost de obicei rezultatul exuberantei fizice si al stimulilor sexuali... Colliers Encyclopedia, "Dance", vol 7, p 683 (editia 1964).

       3. Un alt motiv pentru dans este motivul sexual. Dansul intotdeauna a fost folosit ca mijloc de exprimare a dorintei sexuale si ca un mijloc de a face curte cuiva. Gasim acest mod in salile de dans moderne care acum s-a degenerat in forme urate, si constituie o oportunitate pentru contact. Dance We Must (1938, reprinted 1950),p6. (dintr-o serie de lecturi date de catre Ted Shawn la colegiul George Peabody pentru profesori).

      4. Toata sala de dans, in perechi, are inclinatie spre actul sexual. In aceasta privinta, Puritanii au avut mare dreptate.. S-au dezvoltat si  dansurile in care nu exista contact, pentru ca o persoana nu are nevoie de o scuza sociala de a imbratisa o fata,  dar faptul ca nu exista nici un contact constituie un excitant- de fapt, dansuri ca flamingo si twist sunt mult mai erotice pentru ca nu sunt prea aproape de a se vedea unul pe celalalt. Acest fel de dans este pur si simplu un act sexual teleghidat. The Joy Of Sex, Alex Comfort, p. 162 (1972)

      5. Oratorul roman Cicero spune: "Nici un om care este cumpatat danseaza, singur sau intr-o societate decenta, pentru ca dansul este o companie a unei veselii spulberatice, desfraului si a luxului."  New Unger's Bible Dictionary (1988)

  B.Logica noastra ne spune ca dansul este senzual... 

 

1. Care ar fi reactia ta daca ai vedea o sala plina de dans cu oameni de acelasi sex dansand?

    a. Daca dansul ar fi neutru din punct de vedere moral, fara nici o inclinatie sexuala, ar trebui sa nu existe nici o reactie!

            b. Dar cei mai multi ar fi socati, banuind ca ar fi un dans pentru "gay".

         2. Deci:

      a. Daca ne-am astepta ca un astfel de dans sa fie o expresie a senzualitatii,

      b. Cum putem sa negam ca si dansul impreuna a doua persoane de sex opus este o expresie a activitatii heterosexuale?

 

       [Atât logica cat şi mărturia oamenilor din lume confirma ca dansul este o activitate care are excitarea dorinţelelor sexuale ca recursului său principal. Ar trebui crestinii sa trezeasca poftele trupului?  

   Nu.." 

Ci îmbrăcaţi-vă în Domnul Isus Hristos şi nu purtaţi grijă de firea pământească, pentru ca să-i treziţi poftele."  Romani 13:14

Dar, bineinteles,cei care doresc sa danseze si le permit copiilor lor sa danseze, ridica unele obiectii.]

  

  3. Obiectii frecvent ridicate:

 

   A. "Dansul le poate aprinde pofta altora, dar mie nu mi se intampla asa."..

 

 a. De dragul argumentului, sa presupunem ca unii oameni:

   -Nu au dorinte sexuale puternice 

   -Au crescut atat de matur spiritual incat isi pot stapani dorintele

 

 b."Dansul implica doua persoane": 

   -Chiar daca o persoana nu este afectata, cealalta poate fi!

   -In acest caz, persoana spirituala devine o piatra de poticnite pentru cealalta persoana, dandu-i un privilegiu de pacaturie.

 

  B. Nu pot controla ceea ce altii gandesc...

 

  -Doar pentru ca nu putem forta o persoana sa gandeasca la ce este drept, asta nu inseamna ca trebuie sa ii incurajam sa gandeasca gresit!

  -Avem responsabilitatea de a nu contribui la delincvente morale

 - Nu trebuie sa fin o piatra de poticnire. Romani 14:13,21, 1corinteni 8:13, 10:31,32.

 -Suntem condamnati la moarte Matei 18:6-7

 

   C. "Cum poate ceva sa mearga gresit, daca este strans supravegheat...?"

 

   -Miscarile trupului pot fi supravegheate, dar nimeni nu poate supraveghea gandurile 

  -Supraveghetorii pot supraveghea numai ceea ce se intampla pe ringul de dans...

    a.Ce ziceti de ce se intampla dupa...in drum spre casa?

     b.Atunci cand nu mai este nimeni care sa limiteze exprimarea dorintelor care au fost trezite in ringul de dans?

   Ann Landers a spus: " Cand aprinzi pofta unui baiat, este foarte greu sa o opresti."

 

    D. "Dansul este un exercitiu bun..."

 

     1.Sunt multe forme de exercitiu care nu implica aprinderea poftei trupesti.

     2. Esti dispus sa devii o piatra de poticnire pentru ceilalti, numai pentru a face niste exercitii? Nu este mai degraba egoist?

 

     E."Dansul este mentionat in biblie.."

 

    1.Sunt patru categorii de dans mentionate in biblie

    a. Dansuri religioase din Vechiul Testament ; Exod 15:20-21, 2 sam 6:14

    b. Exprimari ale bucuriei ;  1 samuel 18:6

    c. Joaca copiilor;  Iov 21:11, Luca 7:23

    d.Dansuri pasionate, cum ar fi cel al lui Salomea, in fata regelui Irod; Matei 14:6

    

   2.  Primele trei categorii justifica dansul modern de astazi la crestini? 

    a. Nu, pentru ca acestea nu au legatura cu ce discutam noi astazi. 

    b. Nu scrie nicaieri in biblie ca femeile si barbatii au dansat ca niste cupluri.

 

     "In timp ce modul de dans nu este cunoscut in detaliu, este clar ca barbatii si femeile nu au dansat in general impreuna, si de fapt nu exista nici o dovada reala ca au dansat vreodata. Dansul nu era mijlocul prin care amuzamentul social era desfasurat, iar metoda moderna de dans a cuplurilor este necunoscuta. Zondervan Pictorial Encyclopedia Of The

               Bible, "Dancing", Vol. 2, p. 12 (1977)

 

 "Dansurile sociale asa cum sunt cunoscute de noi acum,au fost aproape, daca nu intru-totul, necunoscute in antichitate.Hastings Bible Dictionary, p. 550

 

 "Se pare ca femeile dansau singure. Nu exista nici o dovada de dansuri sociale in cupluri". International Standard Bible Encyclopedia, "Games", p. 1170

 

  "De fapt, dansul in cupluri nu a existat inainte de sec 12 A.D. "Nu exista nici o dovada de cupluri dansand impreuna, totusi, asta s-a intamplat mult mai tarziu, in Provence, in sec 12.  

   Encyclopedia Britannica, "The Art Of Dance", Vol. 5, p.452 (1979)

 

 "Singurul dans care este mentionat in biblie si se apropie de dansul modern de astazi este cel al fiicei Irodiadei, Salome (uitati-va ce s-a intamplat!)"

 

   Concluzia: 

 

1. Sa dansam? Sunt doua lucruri de care putem fi siguri...

   a. Este gresit sa poftim in inima noastra dupa ceilalti. Matei 5:28

   b. Este gresit sa facem orice care poate trezi poftele in ceilalti; aceasta este lascivitate; este condamnata ca o lucrare a firii pamantesti. Gal 5:19

   

 2. Dansurile care implica cuplurile necasatorite sunt dezaprobate, condamnate, dar pot fi negate...

 - de cei care ignora scripturile

 -de cei care au inimile impietrite 

 

3. Inca o data, sa va citesc ceea ce altii au spus:

  "Din cauza recursului sau fizic, dansul se preteaza la scopuri erotice si a fost practicat in acest scop de ambele sexe". Enciclopedia britanica "Arta dansului". 

 

  Sa ne amintim cuvintele lui Pavel: 

 

 "Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua. Să ne dezbrăcăm, dar, de faptele întunericului şi să ne îmbrăcăm cu armele luminii. Să trăim frumos, ca în timpul zilei, nu în chefuri şi în beţii; nu în curvii şi în fapte de ruşine; nu în certuri şi în pizmă; ci îmbrăcaţi-vă în Domnul Isus Hristos şi nu purtaţi grijă de firea pământească, pentru ca să-i treziţi poftele. " Romani 13:12-14

 

    Tradus din limba engleza: http://executableoutlines.com/top/dancing.htm

Cele mai recente resurse creștine scrise

Călătoria - Seria Moștenirea Râului Străvechi - vol. 3 - roman creștin
Există povești care nu doar se citesc, ci se trăiesc. Cărți care nu se închid odată cu ultima pagină, pentru că ele continuă în inimă. Un astfel de roman este „Călătoria – Seria Moștenirea Râului Stră... Citeste mai mult >>
„Ce îți promit”, roman istoric creștin plin de speranță și har
Uneori, cele mai frumoase povești nu sunt doar despre iubire, ci despre credința care rezistă în mijlocul furtunii. Despre promisiuni care trec peste generații, și despre inimile care se agață de năde... Citeste mai mult >>
„Ce am lăsat pentru tine”, roman istoric creștin care atinge sufletul
Există cărți care nu se citesc doar cu ochii, ci mai ales cu inima. Unele povești se strecoară adânc în suflet și lasă o amprentă care nu se șterge ușor. Așa este și romanul „Ce am lăsat pentru tine”,... Citeste mai mult >>
Jurnal creștin, o călătorie a inimii alături de Dumnezeu
 Trăim într-o lume grăbită, în care liniștea pare tot mai greu de găsit. Totuși, există momente în care inima noastră tânjește după un loc sigur, un colț unde putem să ne așternem gândurile, rugă... Citeste mai mult >>
Biblia pentru copii din 1992, o carte care a crescut generații de credincioși
Există cărți care nu îmbătrânesc niciodată. Păstrate cu grijă pe rafturi, răsfoite cu emoție și dăruite din generație în generație, ele continuă să lumineze sufletele celor care le ating. Așa este și... Citeste mai mult >>
Biblia albastră pentru copii – prima carte de credință
 Există daruri care nu se măsoară în lucruri, ci în lumină. Pentru un copil, Biblia albastră pentru copii nu este doar o carte frumos ilustrată, este o poartă spre iubirea lui Dumnezeu, o chemare... Citeste mai mult >>
Jamie Ogle și cărțile creștine care îți ating inima imediat
Jamie Ogle este unul dintre autorii creștini traduși recent la editura Maranatha, iar cărțile sale reușesc să creeze o punte sinceră între emoție, credință și vindecare. Dacă îți dorești o lectură car... Citeste mai mult >>
Denise Hunter – povești creștine despre iubire și speranță
Într-o lume în care literatura romantică adesea alunecă spre superficial, Denise Hunter reușește să păstreze viu un gen profund și autentic: romanul creștin. Prin povești încărcate de emoție, speranță... Citeste mai mult >>
Cărți creștine care inspiră și transformă vieți
Trăim într-o lume în care ritmul este tot mai alert, iar provocările vieții de zi cu zi pot duce la epuizare, îndoială sau chiar pierderea direcției spirituale. În acest context, cărțile creștine... Citeste mai mult >>
Romane crestine care ating inima
Într-o lume tot mai grăbită, sufletul omului caută sens, pace și speranță. Romanele crestine sunt acele povești care ne amintesc că dragostea, iertarea și credința rămân cele mai puternice forțe ale v... Citeste mai mult >>