text Invataturi biblice

"Responsabilitățile unui lider"

18 mai 2025

Categorie:  Invataturi biblice
 

 

CONVERSAȚIA

La încheierea acestei serii despre modelul de conducere va trebui să faci două lucruri. În primul rând, ai nevoie să predai cele patru responsabilităţi ale unui lider. În al doilea rând, va trebui să prezinți modelul în ansamblu.

Ca de obicei, am inclus două schiţe pentru a te ajuta să faci acest lucru. Scoate-le la tipar, ca să le împărtăşești cu ucenicul tău sau desenează tu însuți imaginea în timp ce explici. Ai putea chiar cere ucenicului să deseneze schema de săptămâna trecută, atât pentru a testa ce a învățat deja, cât şi pentru a-ți oferi punctul de plecare pentru lecţia asupra responsabilităţilor din această săptămână.

Cele patru roluri despre care am vorbit săptămâna trecută exprimă titlurile muncii unui lider. Acestea sunt pălăriile pe care le purtăm (Poți sa-ți amintești care sunt ele?). Responsabilităţile, pe de altă parte, ne spun ce lucruri anume trebuie să facem în timp ce purtăm aceste pălării.

De la început asigură-te că ucenicul tău înțelege că nu există raport unu la unu între roluri şi responsabilităţi. Cu alte cuvinte, nu este cazul ca cei în rolul de antrenor să aibă o responsabilitate exclusivă de a formula strategii, în timp ce acei cu rolul de agenţi ai schimbării să fie singurii responsabili de a implementa viziunea şi aşa mai departe. Mai degrabă, în scopul de a îndeplini în mod adecvat fiecare rol, liderii trebuie să se descurce cu toate responsabilităţile. Un bun purtător de cuvânt trebuie să știe a formula strategii, să poată implementa viziunea, să știe să implice pe alții şi să motiveze. În mod similar, cel ce stabilește direcția are nevoie să formuleze strategii, să implementeze viziunea, să implice pe alții și să motiveze. Un lider bine echipat va putea să joace toate cele patru roluri, îndeplinind fiecare responsabilitate, după cum este necesar.

Fii pregătit pentru a explica cele patru responsabilităţi ucenicului tău, oferind exemple clare pentru fiecare. Ajută-l să evalueze propriile sale competenţe.

Formularea strategiei

Totul începe aici. Liderii trebuie să ştie ce au de făcut. Ca lider ai responsabilitatea să îți dai seama cum să realizezi misiunea. Trebuie să vii cu un plan de luptă care ia în considerație toți factorii cunoscuţi pentru a transforma un vis în realitate.

În acelaşi mod, vei avea nevoie de o strategie pentru a atinge studenții din campusul tău. O strategie pentru a face întâlnirile voastre săptămânale mai atractive. O strategie pentru a organiza o ieșire de toamnă fantastică.

Cât de iscusit este ucenicul tău în formularea strategiei? Îndeamnă-l să se autoevalueze. Este el proactiv sau reactiv? Poate el să-și imagineze viitorul şi să vină cu o serie de măsuri eficiente care vor crea realitatea? Este el capabil să îşi adapteze strategiile în funcţie de succese şi eşecuri?

Transmiterea viziunii

Când un lider își cunoaște misiunea şi are o idee clară despre modul în care ar putea-o realiza, el trebuie să-i implice pe alţii să o ducă la realizare. Aceasta se face prin comunicarea unei imagini a viitorului care inspiră acţiunea. Discursul lui William Wallace înainte de «Bătălia de la Stirling» este unul dintre cele mai bune exemple de acest fel în istoria filmelor recente. El a ajutat conaţionalii săi să vadă imaginea unei Scoţii libere - o imagine pentru care a meritat să mori. Oferind acea viziune, el a transformat o masă de ţărani fricoși într-o armată care a învins Anglia. Există numeroase exemple de transmitere a viziunii în filme. Amintește-ți de Braveheart, Gettysburg, Apollo 13 şi caută liderii care au folosit cuvinte pentru a inspira bărbaţii și femeile la acţiune.

Are ucenicul tău şansă de a practica această abilitate? Poate că el ar putea vorbi la întâlnirea voastră săptămânală despre o viitoare conferinţă. Sau ai putea să-i oferi responsabilitatea de a împărtăşi cu grupul vostru mic ce se va întâmpla în cazul în care un cămin va fi câștigat pentru Hristos. Ajută-l să se gândească la modul în care ar putea cuceri inimile şi produce acţiune prin cuvinte.

Implicarea altora

Un lider care știe să-i implice pe alții are capacitatea de a uni împreună orice tipuri de oameni de care este nevoie pentru a îndeplini misiunea. În filmul “Patriot” există o scenă superbă în acest sens, când Anne Howard (logodnica lui Gabriel Martin) provoacă bărbaţii din biserică să se înroleze în poliţie. Ea este capabilă să-i implice să meargă şi să lupte. Când membrii unei echipe sunt implicați, toți muncesc spre acelaşi obiectiv, împărtășind responsabilitatea şi simţul de proprietate.

Ai fost tu sau ucenicul tău vreodată parte dintr-o echipă unde membrii nu au fost implicați? Cum ar fi putut liderul să îi ajute să se concentreze la aceeași misiune?

O strategie bună te atrage la implicare. La fel și o împărtășire bună a viziunii. Dar acestea nu sunt singurele instrumente în trusa celui care-i implică pe alții. Gândește-te la propria ta experienţă. De ce faci munca dificilă de ucenicie? Făcând acest lucru dai dovadă că ești aliniat la misiunea Campus Crusade for Christ. Cum ai fost convins să te alături? Prin integritatea personală a învățătorului tău? A existat o conversaţie specifică, care a întărit un angajament în mintea ta? Gândindu-te la propria ta experienţă, împărtășește cu ucenicul tău ceea ce ai văzut că au făcut bine acei ce îi implică pe alții.

Are ucenicul tău ceea de ce este nevoie pentru a-i implica bine pe alții? Știe să genereze eforturi de cooperare la alții? Poate el aduna oamenii spre a realiza o misiune? Poate să-i ajute pe alţii să accepte misiunea ca fiind proprie?

Motivarea

Această ultimă responsabilitate este adesea confundată cu implicarea altor persoane în viziune. Implicarea îi convinge pe oameni să intre în echipă. Motivarea îi menține în echipă atunci când mersul înainte este dificil. “Saving Private Ryan” are un număr de scene bune în care căpitanul Miller își motivează oamenii. Uită-te la scena în care Private Wade (medicul) tocmai a murit şi cel puţin unul dintre bărbaţi este pe cale să dezerteze. Miller intervine şi imediat soluționează situaţia, motivând oamenii să rămână dedicați misiunii. Ar fi un exerciţiu de mare folos să discutați acea scenă și să învăţaţi din modul în care el se descurcă.

Unele caracteristici ale unui motivator bun sunt credibilitatea, pasiunea, empatia şi determinarea. Are ucenicul tău aceste calități? Cum le-ar putea dezvolta el?

Bine, trei relații, patru roluri şi patru responsabilităţi corespunzătoare și iată că ai explicat componentele modelului de conducere. Bravo! Vezi Următorii Pași pentru câteva gânduri despre cum să le pui pe toate la un loc.

 

sursa: https://www.cru.org/
 

Cele mai recente resurse creștine scrise

"Cum să trec prin suferință? Partea 3. Depinzând de Dumnezeu în suferință"
Categorie: Invataturi biblice  Într-o seară, fiica noastră a urcat în mașină după antrenamentul de fotbal și imediat a izbucnit în plâns. Fusese portar pentru câteva minute, iar o minge îi l...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Cum să trec prin suferință? Partea 2. Abordând suferința cu sinceritate"
Categorie: Invataturi biblice  Când copiii noștri erau la sfârșitul școlii primare, am decis să ne întoarcem în Statele Unite după o perioadă lungă petrecută peste hotare. Încercând să-i aju...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Cum să trec prin suferință? Partea 1. Îmbrățișând suferința ca parte a călătoriei"
Categorie: Invataturi biblice  Diagnosticul neașteptat. Rezultatul dezamăgitor al unui test. Trădarea unui bun prieten. O perioadă de singurătate. Lupta de a face față cheltuielilor.Uneori,...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Soluționarea conflictelor"
Categorie: Invataturi biblice  CONVERSAȚIADacă aş putea, ca prin magie, înzestra studenții din mişcarea noastră cu o capacitate specială, aceasta ar fi, probabil, abilitatea de a ameliora şi...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Apologetica"
Categorie: Invataturi biblice  CONVERSAȚIABaza biblicaStudiul de articulare a răspunsurilor la întrebările filosofice şi obiecţiile formulate împotriva Evangheliei şi credinţei creştine este...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Răspunsuri la Evanghelie"
Categorie: Invataturi biblice CONVERSAȚIADacă ucenicul tău deja a avut momente când și-a mărturisit credinţa, el s-a ciocnit, probabil, cu o varietate de răspunsuri. Poate că a avut noroc și a în...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Povestind mărturia personală"
Categorie: Invataturi biblice  CONVERSAȚIATuturor ne place să ascultăm o poveste bună. De-a lungul veacurilor, povestirile au fost folosite pentru a distra, corecta şi instrui. Barzii şi men...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Motive pentru a vesti Evanghelia"
Categorie: Invataturi biblice  CONVERSAȚIAExistă multe motive pentru care o persoană ar accepta munca dificilă de implicare în viața unei alte persoane pentru a-i spune despre Isus. Unii ar...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința. Cum să conduci un grup mic"
Categorie: Invataturi biblice  CONVERSAȚIAGrupurile mici constituie, de obicei, baza experienţei pozitive a unui student cu Campus-ul. Acolo se clădesc o mulţime de relaţii speciale şi sunt...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>
"Comunică-ți credința Ilustrațiile. Evangheliei"
Categorie: Invataturi biblice  EVANGHELIZAREA CU INIȚIATIVĂVESTIREA CU SUCCES A EVANGHELIEIPURITATEA PERSONALĂPATRU LEGI SPIRITUALETRANZIȚIA LA EVANGHELIEMEMORAREA SCRIPTURIIÎNGRIJORAREAADMI...
de Marga Buhus 18 mai 2025 Citeste mai mult >>