text Invataturi biblice

"A însemna un credincios." Christian Briem

Categorie: Invataturi biblice
 

 

Întrebare:

Ce trebuie să înţelegem, în 2. Tesaloniceni 3:14 , prin faptul de „a însemna” un credincios? Când şi cum trebuie să se aplice aceasta?

Răspuns 

„A însemna” în sensul din 2. Tesaloniceni 3 nu trebuie să se confunde cu o excludere, nici să se înţeleagă ca un fel de „soluţie de înlocuire” pentru toate cazurile care nu cer încă faptul de a îndepărta definitiv conform 1. Corinteni 5 . „A însemna” este o formă de disciplină publică mai blândă decât punerea în afara comuniunii [„a îndepărta”] a celui rău. Aplicarea sa este totuşi limitată la cazurile în care există neorânduială în umblare. Numai capitolul 3 din această epistolă vorbeşte despre aceasta. Umblarea în neorânduială se poate desigur manifesta în multe feluri diferite, toate având totuşi în comun că o asemenea purtare îi scandalizează deja pe oamenii din lume.

Erau la Tesalonic credincioşi care îşi neglijau îndatoririle şi sarcinile cotidiene, şi în loc de aceasta se ocupau de toate (2. Tesaloniceni 3:11 ). Se poate să fi fost antrenaţi în această purtare de falşi învăţători care, printr-o falsă aplicare a adevărului despre venirea Domnului, îi aruncaseră în necaz, astfel încât această aşteptare era o piedică în executarea sarcinilor cotidiene. Ori aceasta nu este deloc învăţătura Scripturii, şi apostolul îi face pe credincioşii din Tesalonic să înţeleagă clar că cineva care aşteaptă cu adevărat venirea lui Hristos, nu se dă la lenevie, şi în ciuda egoismului său, nu abuzează de harul pe care Dumnezeu îl produce la alţii. Dragostei îi place să slujească, şi să evite să accepte sau să presupună că eforturile altora se înţeleg de la sine.

Că o asemenea trândăvie conduce la un rău şi mai grav se vede clar prin tristul exemplu al acestor credincioşi: ei se ocupau cu tot felul de lucruri care nu îi priveau. Eroarea, nu adevărul conduce la un asemenea comportament de-a-ndoaselea. „Dar unora ca aceştia le poruncim şi îi îndemnăm, în Domnul Isus Hristos, ca, lucrând paşnic, să-şi mănânce pâinea lor” (2. Tesaloniceni 3:12 ). Totuşi dacă cineva se împotrivea dispoziţiilor apostolice, şi astfel nu asculta de Cuvântul lui Dumnezeu, trebuie să fie „însemnat”, adică trebuia să facă obiectul unei arătări publice ca cel care umblă în neorânduială. Credincioşii trebuiau să se îndepărteze de el (2. Tesaloniceni 3:6 ) şi să nu se însoţească cu el (2. Tesaloniceni 3:14 ). El putea, orice ar fi fost, să participe la frângerea pâinii, pentru că nu trebuiau să-l socotească precum un vrăjmaş, ci să-l mustre ca pe un frate prin purtarea lor.

Vedem deja aici o diferenţă esenţială în raport cu excluderea [„a îndepărta”] cuiva care, conform 1. Corinteni 5 , nu mai este numit „frate”, ci un „rău”: acesta din urmă este afară, cel care este „însemnat” nu este. Pe de altă parte, ştim din Matei 18:18 că numai adunarea poate lega şi dezlega; ea pornunţă această judecată [această sentinţă], deşi într-un duh de har şi având în vedere restabilirea celui care este pus sub disciplină. „A însemna” este dimpotrivă treaba fraţilor care au examinat faptele sprijinindu-se pe Scriptură, şi care au o greutate spirituală şi morală pentru a acţiona astfel.

Totuşi Scriptura nu autorizează gândul că, atunci când cineva a fost „însemnat”, adunarea nu s-ar ţine de dispoziţiile Cuvântului, şi ar menţine relaţii cu persoana „însemnată”. Se presupune, ca de la sine înţeles, că fraţii şi surorile unei adunări locale se supun judecăţii (1. Corinteni 16:16 ) celor pe care Domnul li i-a dat pentru „a păstori” Adunarea lui Dumnezeu (Fapte 20:28 ) şi „care... conduc în Domnul” (1. Tesaloniceni 5:12 ; a se vedea şi Romani 12:8 ; 1. Timotei 5:17 ).

Adunarea nu este un parlament în care deciziile aparţin tuturor şi care ar trebui să-şi dea consimţământul. După gândurile lui Dumnezeu, Adunarea tocumai că nu guvernează, ci este condusă de Duhul Sfânt, care a dat în acest scop oameni potriviţi şi care au arătat ce pot. Adunarea nici nu învaţă, nici nu hotărăşte ceea ce este adevărul lui Dumnezeu; dimpotrivă, ea este învăţată prin darurile pe care Domnul le-a dat (Efeseni 4:11 ). „A însemna” nu este deci o disciplină publică a adunării, ci priveşte datoria personală a fiecăruia. Şi chiar când adunarea ca atare nu-şi îndeplineşte rolul şi nu-şi face datoria, fiecare în mod individual ar trebui să acţioneze în acest fel.

Să mai menţionăm că „a însemna” pe cineva care umblă în neorânduială nu trebuie să fie confundat cu ceea ce ni se spune în Romani 16:17 şi următoarele. Este vorba acolo de cei care fac dezbinări şi prilejuri de poticnire printre credincioşi, şi apostolul nu vorbeşte despre a-i „însemna”, ci numai de a se depărta de ei. Totuşi procedura prescrisă în Romani 16:17 se aseamănă celei descrise în 2. Tesaloniceni 3 , astfel încât problemele de principiu deja semnalate pot fi transpuse asupra lui Romani 16 . Pe lângă aceasta, dacă disciplina celui care este „însemnat” nu atinge scopul vizat („ca să-i fie ruşine”), atunci este cu totul posibil ca cel care este „însemnat” să se descopere a fi în cele din urmă un rău, şi să trebuiască să fie dat afară [îndepărtat]. Este un gând extrem de serios că starea cuiva pus sub această disciplină, nu mai este ca înainte: sau există o schimbare în bine, sau această stare continuă să evolueze spre rău. Totuşi, orice disciplină este exercitată pentru binele celui care este obiectul ei. Şi nu trebuie să uităm niciodată că orice formă de disciplină nu poate fi exercitată decât plecându-ne înaintea Domnului, şi făcându-ne una cu răul.

Dacă disciplina de „a însemna” îşi atinge scopul, aceasta ar trebui să fie adus la cunoştinţa adunării, pentru ca relaţiile cu fratele sau sora să poată fi reluate fără restricţie.

 

 

sursa: https://comori.org/
 


 

Cele mai recente resurse creștine scrise

"Victoria morţii?" Christian Briem
Categorie: Inviere .. apostolul adaugă ȋncă un alt „cuvânt“ ca dovadă a triumfului asupra morţii:„Unde îţi este boldul, moarte? Unde îţi este victoria, moarte?“ (1. Corinteni 15:55 ) La fel...
Citeste mai mult >>
"Ura faţă de un frate" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Cum se pot înţelege versetele: „Cine zice că este în lumină şi îl urăşte pe fratele său, este până acum în întuneric. ... Dar cine îl urăşte pe frate...
Citeste mai mult >>
"Testamentul Domnului" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Cuvintele Domnului din Luca 22:19 : „faceţi aceasta în amintirea Mea” sunt o poruncă sau o dorinţă a Domnului? Dacă ar fi vorba de un ordin, aceasta nu ar deschi...
Citeste mai mult >>
"Suirea în cer" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Cum se poate împăca răpirea lui Enoh şi Ilie cu Ioan 3:13 , unde Domnul Isus spune: „Şi nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel care a coborât din cer,...
Citeste mai mult >>
"Şters din cartea vieţii"
Categorie: Invataturi biblice  Întrebare:Se vorbeşte în Apocalipsa 17:8 de cei ale căror nume nu figurează în cartea vieţii. Dimpotrivă, Domnul Isus îi asigură pe ucenicii Săi că numele lor...
Citeste mai mult >>
"Sentimentele Tatălui faţă de suferinţele Fiului" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Altădată se auzea adesea exprimat gândul, îndeosebi cu ocazia rugăciunii de la cină, că Dumnezeu Tatăl a suferit cu Fiul Său la cruce, că a intrat profund în sim...
Citeste mai mult >>
"Sarea pământului" Christian Briem
Categorie: Invataturi biblice Deja în predica de pe munte, Domnul introduce o serie de mici parabole în învăţăturile Sale. Imediat după fericirile din Matei 5 , găsim prima parabolă dublă din Nou...
Citeste mai mult >>
"S-a prăbuşit Domnul sub greutatea crucii?" Christian Briem
Categorie: Isus Hristos Întrebare:Iudeii l-au obligat pe Simon din Cirena să ducă crucea lui Isus (Matei 27:32 ; Marcu 15:21 ). În Luca se spune că „au pus crucea asupra lui, ca s-o ducă în urma...
Citeste mai mult >>
"Rugăciunea către Duhul Sfânt" Christian Briem
Categorie: Rugaciune Întrebare:Se repetă mereu că nu este după Scriptură să ne rugăm Duhului Sfânt. De ce nu, de fapt? Duhul Sfânt nu este Dumnezeu la fel ca şi Tatăl şi Fiul?Răspuns:Duhul Sfânt...
Citeste mai mult >>
"Rău moral şi rău doctrinar"
Categorie: Pacatul Întrebare:Se spune deseori că învăţătura greşită este ceva mai grav decât răul moral. Este exact, şi dacă da, de ce?Răspuns:Chiar dacă în ochii lui Dumnezeu păcatul este întotd...
Citeste mai mult >>