text Eseuri crestine

Eliberarea din înfăptuirea păcatului -2-

Sursa: 
www.resursecrestine.ro
Autor: John Piper

Întruparea lui Hristos durează veşnic

   În primul rând, el  (Ioan) insistă asupra faptului că trupului lui Iisus şi persoana preexistentă a lui Hristos sunt inseparabile după întrupare. 1 Ioan 4.2: "Prin aceasta cunoaşteţi Duhul lui Dumnezeu: orice duh care mărturiseşte că Iisus Hristos a venit în trup este de la Dumnezeu." Observaţi că el nu spune "venise în trup" ca şi cum acea uniune cu trupul şi oasele ar fi avut loc doar pentru o perioadă şi apoi a încetat. El spune " a venit în trup."

   Această întrupare durează veşnic. A doua persoană a Trinităţii va fi unită pentru totdeauna cu natura umană. Întotdeauna Îl vom cunoaşte ca Iisus, unul ca noi şi infinit mai presus de noi - întâiul născut dintre mulţi fraţi (Romani 8.29). Dumnezeu nu a dispreţuit şi nu dispreţuieşte creaţia fizică pe care a făcut-o. El a venit în trup. Şi Fiul lui Dumnezeu rămâne pentru totdeauna în trup. Aşadar, primul răspuns al lui Ioan la învăţătura falsă este să corecteze perspectiva lor asupra lui Hristos. Existenţa Lui fizică nu este un miraj. Nu este de importanţă secundară. Nu este neimportantă. Faptul că are un trup Îl defineşte şi Îl identifică pentru totdeauna.

Trăirea creştină confirmă existenţa

   Al doilea răspuns al lui Ioan la învăţătura falsă este să nege în mod vehement învăţătura că existenţa spirituală poate fi despărţită de trăirea fizică. De fapt, Ioan insistă asupra faptului că existenţa spirituală trebuie validată prin trăirea creştină, altfel existenţa spirituală pur şi simplu nu este reală. Asta am văzut în 1 Ioan 3.7: "Copilaşilor, nimeni să nu vă înşele! Cel ce înfăptuieşte dreptatea este drept, aşa cum El este drept." Înşelătorii spuneau: poţi fi neprihănit şi totuşi, să nu înfăptuieşti neprihănirea. Ioan spune: singurii oameni care sunt neprihăniţi sunt cei care înfăptuiesc neprihănirea. Trăirea confirmă existenţa.

   Acesta este lucrul pe care Ioan îl repetă mereu şi mereu în această scrisoare. De exemplu, în 1 Ioan 2.29, el spune: "Dacă ştiţi că El este drept, atunci ştiţi că oricine face ceea ce este drept este dovada şi confirmarea naşterii din nou."

   Sau observaţi 1 Ioan 3.9: "Oricine este născut din Dumnezeu nu mai trăieşte în păcat, pentru că sămânţa lui Dumnezeu rămâne în el; şi el nu poate trăi în păcat, fiindcă este născut din Dumnezeu." A trăi în păcat este dovada şi confirmarea faptului că o persoană nu este născută din Dumnezeu. Trăirea confirmă existenţa. A nu trăi în păcat este dovada şi confirmarea existenţei naşterii din nou în om.

   Iar motivul pentru care naşterea din nou schimbă în mod inevitabil viaţa de păcat, ne spune Ioan, este că atunci când suntem născuţi din Dumnezeu, "sămânţa lui Dumnezeu rămâne în noi", iar noi "nu putem continua să păcătuim." Iată cât este de reală legătura dintre naşterea din nou şi viaţa fizică zilnică. "Sămânţa" poate fi aici fie Duhul lui Dumnezeu, fie Cuvântul lui Dumnezeu, fie natura lui Dumnezeu - fie toate trei. Indiferent care dintre acestea este, Dumnezeu Însuşi lucrează în naşterea din nou cu atâta putere, încât noi nu putem continua să trăim în păcat. Prezenţa nouă a lui Dumnezeu nu se poate împăca cu un model comportamental păcătos.

   Aceşti învăţători falşi care cred că pot despărţi fiinţa lor spirituală de existenţa lor fizică nu înţeleg nici întruparea, nici regenerarea. În întrupare, Hristosul preexistent este cu adevărat unit cu un trup fizic. Iar în regenerare, noua făptură în Hristos are efecte reale, inevitabile asupra vieţii noastre fizice de ascultare.

Cei regeneraţi nu sunt fără păcat

   Al treilea răspuns al lui Ioan la învăţătura falsă este să respingă orice noţiune de lipsă de păcat la oamenii născuţi din nou. Modalitatea evidentă de prezentare a acestei învăţături false era să despartă "a fi drept" de "a înfăptui ce este drept" (3.7), pentru ca apoi învăţătorii falşi să poată spune: "Ei bine, chiar dacă trupul tău face anumite lucruri care sunt păcătoase, acela de fapt nu eşti tu însuţi. Adevăratul sine al tău este cel născut din nou; iar această adevărată persoană este cu mult deasupra vieţii cotidiene fizice, astfel încât nu este niciodată pângărită de păcat."

   Prin urmare, această separare pe care o făceau învăţătorii falşi între cine eşti tu şi ce faci tu, îi condusese, în mod evident, la concluzia că un creştin nu poate păcătui niciodată. Cum am putea să păcătuim? Suntem născuţi din Dumnezeu. Suntem făpturi noi. Avem în noi sămânţa lui Dumnezeu. De aceea Ioan îşi îndreaptă de trei ori armele spre această erezie. Este important să le vezi tu însuţi în text, deoarece ele sunt menite pentru folosul tău personal în înfrângerea acuzaţiilor aduse de Satan că păcatele tale dovedesc că nu eşti născut din nou.

   În primul rând, 1 Ioan 1.8: "Dacă zicem că nu avem păcat, ne înşelăm singuri şi adevărul nu este în noi." Noi! Noi, creştinii născuţi din nou. Cu alte cuvinte, nu lăsa ca înşelăciunea acestor învăţători falşi să te facă să te înşeli singur. Nu există creştini fără păcat.

   În al doilea rând, 1 Ioan 2.1: "Copilaşii mei, vă scriu aceste lucruri ca să nu păcătuiţi. Dar dacă cineva păcătuieşte, avem la Tatăl un Apărător, pe Iisus Hristos, cel Drept." Cu alte cuvinte, Ioan nu sugerează că dacă păcătuieştui, ai un Avocat. Şi doar cei care sunt născuţi din nou au acest Avocat.

   În al treilea rând, 1 Ioan 5.16-17: "Dacă cineva îl vede pe fratele său săvârşind un păcat care nu duce la moarte, să ceară, şi Dumnezeu îi va da viaţă - vorbesc despre cei al căror păcat nu duce la moarte. Există un păcat care duce la moarte; nu pentru acela spun să se roage. Orice nedreptate este păcat, dar este păcat care nu duce la moarte."

   Observaţi ultima propoziţie; "Este păcat care nu duce la moarte." Acesta este motivul pentru care îl poţi vedea pe fratele tău săvârşind un păcat. El este fratele tău. El este născut din nou. Şi păcătuieşte. Cum se poate aşa ceva? Deoarece există păcat care nu duce la moarte. Nu cred că Ioan se gândeşte la anumite păcate specifice, ci mai degrabă la nivele de înrădăcinare şi persistenţă cotidiană. Există un punct al păcătuirii confirmate, care te poate duce dincolo de linia de la care nu te mai poţi întoarce şi devii asemenea lui Esau care a căutat pocăinţa cu lacrimi şi nu a primit-o (Evrei 12.16-17). El nu s-a putut pocăi. Dacă ar fi putut, ar fi existat iertare. Dar inima poate deveni atât de împietrită de păcat, încât chiar şi dorinţa ei de a se pocăi să fie falsă.

Cele mai recente resurse creștine scrise

Călătoria - Seria Moștenirea Râului Străvechi - vol. 3 - roman creștin
Există povești care nu doar se citesc, ci se trăiesc. Cărți care nu se închid odată cu ultima pagină, pentru că ele continuă în inimă. Un astfel de roman este „Călătoria – Seria Moștenirea Râului Stră... Citeste mai mult >>
„Ce îți promit”, roman istoric creștin plin de speranță și har
Uneori, cele mai frumoase povești nu sunt doar despre iubire, ci despre credința care rezistă în mijlocul furtunii. Despre promisiuni care trec peste generații, și despre inimile care se agață de năde... Citeste mai mult >>
„Ce am lăsat pentru tine”, roman istoric creștin care atinge sufletul
Există cărți care nu se citesc doar cu ochii, ci mai ales cu inima. Unele povești se strecoară adânc în suflet și lasă o amprentă care nu se șterge ușor. Așa este și romanul „Ce am lăsat pentru tine”,... Citeste mai mult >>
Jurnal creștin, o călătorie a inimii alături de Dumnezeu
 Trăim într-o lume grăbită, în care liniștea pare tot mai greu de găsit. Totuși, există momente în care inima noastră tânjește după un loc sigur, un colț unde putem să ne așternem gândurile, rugă... Citeste mai mult >>
Biblia pentru copii din 1992, o carte care a crescut generații de credincioși
Există cărți care nu îmbătrânesc niciodată. Păstrate cu grijă pe rafturi, răsfoite cu emoție și dăruite din generație în generație, ele continuă să lumineze sufletele celor care le ating. Așa este și... Citeste mai mult >>
Biblia albastră pentru copii – prima carte de credință
 Există daruri care nu se măsoară în lucruri, ci în lumină. Pentru un copil, Biblia albastră pentru copii nu este doar o carte frumos ilustrată, este o poartă spre iubirea lui Dumnezeu, o chemare... Citeste mai mult >>
Jamie Ogle și cărțile creștine care îți ating inima imediat
Jamie Ogle este unul dintre autorii creștini traduși recent la editura Maranatha, iar cărțile sale reușesc să creeze o punte sinceră între emoție, credință și vindecare. Dacă îți dorești o lectură car... Citeste mai mult >>
Denise Hunter – povești creștine despre iubire și speranță
Într-o lume în care literatura romantică adesea alunecă spre superficial, Denise Hunter reușește să păstreze viu un gen profund și autentic: romanul creștin. Prin povești încărcate de emoție, speranță... Citeste mai mult >>
Cărți creștine care inspiră și transformă vieți
Trăim într-o lume în care ritmul este tot mai alert, iar provocările vieții de zi cu zi pot duce la epuizare, îndoială sau chiar pierderea direcției spirituale. În acest context, cărțile creștine... Citeste mai mult >>
Romane crestine care ating inima
Într-o lume tot mai grăbită, sufletul omului caută sens, pace și speranță. Romanele crestine sunt acele povești care ne amintesc că dragostea, iertarea și credința rămân cele mai puternice forțe ale v... Citeste mai mult >>